Σάββατο, 18 Μαΐου 2013

ΠΑΙΔΙΚΑ ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑΤΑ

Τα νανουρίσματα ή ναναρίσματα, γνωστά σε όλους τους λαούς της γης, είναι γλυκά τραγουδάκια, πλούσια σε συναισθήματα και ανθρωπιά. Η μελωδία τους είναι ευχάριστη, απαλή και μονότονη, για να προκαλέσει τον ύπνο. Χαρακτηριστική είναι η τρυφερότητα που τα διακρίνει και προέρχεται από τη στοργική διάθεση της μητέρας, η οποία, τραγουδώντας τα, εύχεται όλα τα καλά για την υγεία και την προκοπή του παιδιού της.


ΥΠΝΕ, ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΤΑ ΜΩΡΑ...

Ύπνε, που παίρνεις τα μωρά,
έλα πάρε και τούτο,
μικρό μικρό σου το δωκα, 
μεγάλο φέρε μου το.

Μεγάλο σαν ψηλό βουνό
ίσιο σαν κυπαρίσσι,
κι οι κλώνοι του ν’ απλώνονται
σ’ ανατολή και δύση.


ΝΑΝΙ...

Νάνι νάνι, νάνι νάνι,
ύπνο ήσυχο να κάνει.
Να κοιμάται να μερώνει, 
να ξυπνά να μεγαλώνει.

Να κοιμάται σαν τ’ αρνάκι, 
να ξυπνά σαν τ’ αηδονάκι.
Μην πατάτε, μη βροντάτε 
το παιδάκι μου κοιμάται...

Νάνι, θα’ ρθει η μάνα σου 
απ’ το δαφνοπόταμο
κι από το γλυκό νερό, 
να σου φέρει λούλουδα,
λούλουδα, τριαντάφυλλα 
και μοσκογαρούφαλα.

Νάνι, που το μεγάλωσαν 
τρεις αδερφές και μάνα
και πάλι δεν τους φτάνανε 
πήραν και παραμάνα.

 Κοιμήσου, χαϊδεμένο μου 
κι εγώ σε νανουρίζω,
στην αγκαλιά μου σε κουνώ
 και σε γλυκοκοιμίζω.


ΚΟΙΜΗΣΟΥ, ΑΓΓΕΛΟΥΔΙ ΜΟΥ
 

Κοιμήσου, αγγελούδι μου, παιδί μου νάνι νάνι.
Να μεγαλώσεις γρήγορα, σαν το ψηλό πλατάνι.

Να γίνεις άντρας στο κορμί και στο μυαλό.
Για να ’σαι πάντα μες στον δρόμο τον καλό.


Κοιμήσου, αγγελούδι μου, γλυκά με το τραγούδι μου.
Κοιμήσου, περιστέρι μου να γίνεις σαν ατσάλι.


Να γίνει κι η καρδούλα σου σαν του Χριστού μεγάλη.
Για να μην πεις μες στη ζωή σου
«δεν μπορώ».

Κι αν πρέπει ακόμη να σηκώσεις και σταυρό.
Κοιμήσου, αγγελούδι μου, γλυκά με το τραγούδι μου.

 

ΚΟΙΜΑΤ' ΕΜΕΝΑ Ο ΚΡΙΝΟΣ ΜΟΥ
 

Κοιμάτ' εμένα ο κρίνος μου, 
μα πώς θα τον ξυπνήσω;
Πού θα βρω διαμαντόπετρες, 

να τον πετροβολήσω;

Ζαλίζομαι, ζαλίζομαι,

όταν σε συλλογίζομαι...
Κοιμάτ' εμένα ο κρίνος μου,  
μα πώς θα τον ξυπνήσω.

Να πάρω το ροδόσταμο,  

να τον δροσολογήσω.
Ζαλίζομαι, ζαλίζομαι,

 όταν σε συλλογίζομαι... 


ΕΛΑ ΥΠΝΕ, ΚΟΙΜΗΣΕ ΤΟ
 

Έλα ύπνε, κοίμησέ το 
και γλυκά νανούρισε το.

Έλα ύπνε, από τη Χίο 
και αποκοίμα μου το γιο.

Έλα ύπνε, κοίμησέ το 
και γλυκά νανούρισε το.

Έλα ύπνε, από την πόλη 
και αποκοίμα μου την κόρη.


ΕΛΑ ΥΠΝΕ ΚΑΙ ΠΑΡΕ ΤΟ
 

Έλα ύπνε και πάρε το
και παν’ και κοίμησέ το.
Και σαν λαλήσει ο πετεινός, 
έλα και ξύπνησέ το.

Ο ύπνος τρέφει το μικρό
κι η ‘γειά το μεγαλώνει.
Κι η Παναγιά η Δέσποινα, 
το καλοξημερώνει.

Νάνι, μου το κοιμίζανε, 
τρεις αδελφές κι η μάνα,
μα ‘κείνο δεν κοιμότανε, 
μόν’ ήθελε και σκλάβα.

Κοιμάται ο ήλιος στα βουνά,  
κοιμάται στα λαγκάδια.
Κοιμάται το μικρούλι μου,
πα’ στα μαργαριτάρια.



ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ
 

Έλα, έλα αποσπερίτη 
τώρα που ‘χει κοιμηθεί.
Φέρε μανόλιες τ’ ουρανού σου 
κι όνειρο τριανταφυλλί.

Και τ’ όνειρο του ονείρου 
αστράκια θα χιονίσει.
Σα ν’ ανοίξει το φως 
μια λουλουδένια βρύση.

Έλα, έλα μαργαριτάρι 
τώρα που ‘πεσε η σιωπή.
Μες στα σπασμένα σου παιχνίδια 
νάνος κόκκινος θα βγει.

Έλα, έλα αποσπερίτη 
τώρα που ‘χει κοιμηθεί.
Φέρε μανόλιες τ’ ουρανού σου 
κι όνειρο τριανταφυλλί.


ΕΛΑ ΥΠΝΕ...

Έλα, ύπνε, κι έπαρέ το
και γλυκά αποκοίμησέ το.

Έλα, ύπνε, μερωτή μου,
μέρωσέ μου το παιδί μου.

Δώσ’ του, Παναγία, χρόνοι,
να γενεί παππούς μ’ αγγόνι.

Νάνι, το παιδί μου, νάνι,
κι όπου του πονεί να γειάνει.

Που κοιμάται και μερώνει,
και ξυπνά και μεγαλώνει.

Που κοιμάται σαν αρνάκι,
το γλυκό μου μωρουδάκι.


ΝΑΝΙ ΝΑΝΙ...

Νάνι νάνι, καλό μου μωράκι!
Nάνι νάνι, κοιμήσου γλυκά!

Η μανούλα είναι κοντά
σε παίρνει αγκαλιά,
φιλιά να σου δώσει
πολλά, τρυφερά! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Καλώς ήρθατε στα «ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ»! Το ιστολόγιο ενημερώνεται με πολλή αγάπη και σεβασμό για τους μικρούς μας φίλους. Κάθε σελίδα του συμπληρώνεται με μεράκι, όπως ένα παιδικό βιβλίο, φροντίζοντας ώστε να είναι καλαίσθητο κι ευχάριστο στα μάτια τους. Σας ευχαριστούμε που ομορφαίνετε την παρέα μας και μας δείχνετε την αγάπη σας με τα ευγενικά και ενθαρρυντικά σας σχόλια!